
ISO 9001:2015 održivo upravljanje kvalitetom
ISO 9001:2015 – Međunarodna norma ISO 9001 – Upravljanje kvalitetom pod revizijom je od lipnja 2012. godine te bi 2015. trebala zamijeniti verziju iz 2008. godine. U srpnju 2015. objavljen je konačni nacrt norme (Final Draft International Standard – FDIS) – predzadnji korak prema reviziji. Novim sustavom ISO 9001:2015, ISO članovi ispunjavaju svoju obavezu redovite evaluacije standarda u pogledu prikladnosti, relevantnosti i pravovremenosti. Uključena je rastuća popularnost ISO 9001 među korisnicima kao i njihovi promjenjivi interesi i tehnološka postignuća u najširem smislu riječi. Na našin starnicama ćete naći informacije o sadašnjem stanju razvoja revizije, koje su teme pod revizijom i koje informacije možete dobiti od certifikacijskog tijelaTQV Adria. Sadašnje stanje stvari Nakon takozvanog Nacrta odbora (Committee draft ISO/CD 9001:2013) iz rujna 2013. i Nacrta međunarodne norme ISO /DIS 9001 predstavljenog u svibnju 2014. godine, Konačni nacrt međunarodne norme ISO/DIS 9001 iz srpnja 2015. daje već sigurne smjernice i omogućava tumačenje kojima će nove teme biti značajne za Vašu organizaciju od 2015. godine.Ono što je jasno je da će ISO 9001:2015 imati novu strukturu pod imenom „Struktura visoke razine“. Zahvaljujući tome, sustavi upravljanja imat će identične strukture i skoro identične temeljne tekstove, pojmove i definicije. ISO 9001:2015 – Nove teme Konačni nacrt norme ISO/DIS 9001 sadržava neke zanimljive teme i promjene. Na primjer, najviše rukovodstvo je sada dublje integrirano u pogledu predanosti i suradnje. Naglašena je potreba za razumijevanjem cijelog konteksta organizacije i poznavanjem zahtjeva i očekivanja zainteresiranih strana. U kontekstu organizacijskih procesa ključno je uvođenje koncepta ‘razmišljanja na temelju rizika’ (risk-based thinking), a naglašena je i potreba za procesnim pristupom. Uslužne organizacije mogu očekivati pojednostavljenje implementacije i veću fleksibilnost unutar dokumentacije sustava upravljanja kvalitetom. Također je popularizirana praksa webinara u svrhu lakše integracije poslovnog sustava u radne procese, te razumijevanje istih od strane uključenog osoblja.